Reset af en CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1540
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Reset af en CS3+

Indlæg af bygger01 »

Nogle gange har jeg overvejet at starte den fra bunden igen …..

Men er alligevel lidt doven !

Kunne man tænke sig at man kan udlæse magnetartiklerne / sporplaner & lokomotiverne og så bruge det igen på en eller anden måde ?

Eller er det at sætte sig mellem to stole ?

Grunden til den tanke er, at pludselig kan signalet komme ind to gange, og jeg prøvet det samme rigtig mange gange og der er endda trukket ledninger, der nu gør det samme ( jeg også nogle vandrende pile i tanker ).

Eller giver det ingen mening at gøre det ……

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af Søren »

Kunne man tænke sig at man kan udlæse magnetartiklerne / sporplaner & lokomotiverne og så bruge det igen på en eller anden måde ?
Eller er det at sætte sig mellem to stole ?

Ikke nødvendigvis. Du kan jo slette alle hændelser, og så er du tilbage på niveau 0. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt dine signaler og magnetartikler fungerer korrekt, så tryk på dem én ad gangen og kontroller at de står som forventet. Hvis ikke, korriger det.

Når du har gjort det, så tag en backup og så har du et "rent" udgangspunkt, hvor du ved at tingene virker. Herfra bygger du så op igen.

Grunden til den tanke er, at pludselig kan signalet komme ind to gange, og jeg prøvet det samme rigtig mange gange og der er endda trukket ledninger, der nu
gør det samme ( jeg også nogle vandrende pile i tanker ).
Eller giver det ingen mening at gøre det ……

Med al respekt: Det du skriver ovenfor giver ikke meget mening...

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1540
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af bygger01 »

Med al respekt: Det du skriver ovenfor giver ikke meget mening...

Du skriver, det giver ingen mening, men det forstår jeg ikke, så lidt facts ..

Porten til et af de 4 indkørselssignal virkede pludselig ikke efter mit "skriv", så der er blevet genindlæst.

Genindlæst er, at jeg igen må registerer porten holdt mod det art. nummer for det pågældende signal, og det er den slags, der får mig på disse tanker med genindlæse CS3 fra scratches !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af Søren »

Porten til et af de 4 indkørselssignal virkede pludselig ikke efter mit "skriv", så der er blevet genindlæst.
Genindlæst er, at jeg igen må registerer porten holdt mod det art. nummer for det pågældende signal, og det er den slags, der får mig på disse tanker med genindlæse CS3 fra scratches !

Det giver stadig ikke mening for mig. Jeg er nok lidt tungnem, men jeg forstår simpelthen ikke hvor det går galt for dig. Jeg er dog ret sikker på, at det ikke er CS3 der fejler. Du må rode med et eller andet.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1540
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af bygger01 »

Vores CS’er er en af Danmarks mest ensomme maskiner ….

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Niels
Godsforvalter
Indlæg: 118
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af Niels »

Hej Jørgen,
Er det du mener, at du har lagt et signal ind på en bestemt adresse via CS3s artikelliste, gemt det, trukket det på plads i sporplanen og naturligvis testet at det virker korrekt... og at det så efterfølgende alligevel ikke virker?
Tillad mig at spørge:
Hvilket signal - type?
Hvordan har du testet? Ved at lægge signalet i din sporplan på CS og testet ved at klikke på signalikonet på skærmen?
Er ikonet stadig i sporplanen, selvom det nu ikke fungerer på modelbanen?
Skifter ikonet signalbillede på skærmen når du klikker på det?
Ovennævnte skal virke 100 % korrekt før du overhovedet tænker på at indarbejde signalet i en hændelse.
Venligst
Niels

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1540
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af bygger01 »

Er det du mener, at du har lagt et signal ind på en bestemt adresse via CS3s artikelliste, gemt det, trukket det på plads i sporplanen og naturligvis testet at det virker korrekt... og at det så efterfølgende alligevel ikke virker / JA og det virkede både før og efter - Det er ikke duer er at INS signalet først skal skifte til grønt og efter 20 sekunder til rødt, men IND skifter til grønt - det mellemliggende skifter - og IND skifter lige efter til rødt, og så køre uret i 20 sek uden nogen effekt.

Tillad mig at spørge:

Hvilket signal - type / Et bremsemodul ( Uhlenbrock 44200 ) med et Viessmann dagslyssignal

Hvordan har du testet? Ved at lægge signalet i din sporplan på CS og testet ved at klikke på signalikonet på skærmen / Det skal "stå" brugt, for de 4 IND'er har været i sporplanen i flere år og har fungeret - fungerer upåklageligt

Er ikonet stadig i sporplanen, selvom det nu ikke fungerer på modelbanen / Det har ikke forladt sporplanen, og det fungerer

Skifter ikonet signalbillede på skærmen når du klikker på det / JA både før & efter

Det hele har fungeret i hele processen men forsinkelsen virker ikke
Forsinkelsen er lavet for lukke indkørslen, når togstammen er kørt ud af IND's bremseområd og på vej ind på stationen, for efter det ønsker jeg, at der lukkes for den næste togstamme, der vil dukke op om Herren vil !!!

Ulykken er ikke større, end at det allerede er løst med en impuls fra blokken lige før ( for når et lok. forlader blokkene lukker lok. selv efter sig, når der er kørt ca. 1 meter ), og det sætter IND på rødt.

Og hvis der ikke påvises fejl i min håndtering af samme signal i de hændelser, så fjernes forsinkelsen blot, for lige nu får togstamme blot strøm i kort øjeblik hvorefter rødt stopper det.

Måske kan denne impuls ryge baglæns fra modulet til LS150, da den klemrække - der anvendes - også er indgang for impulsen fra LS150 til rødt på IND. Men det er da nok med en diode til lukke for det !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af Søren »

Jørgen, når du citerer, vil du så ikke godt benytte citatfunktionen. Det er ekstremt besværligt at læse dine svar, når dit indlæg ikke skelner mellem det du svarer og det du svarer på.

Du indsætter bare > foran det du svarer på:

Så kommer det automatisk i et citat.

...og du kan så skrive dit svar på næste linje.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1540
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af bygger01 »

Henviser du "knappen":

</> ?

Hvordan skulle en gammel mand på 78 vide det ?

Så jeg starter med gentage svaret til Niels, men det bliver sikkert til noget rod, men så må du hjælpe med noget sletning .......

Er det OK !!

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5234
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Reset af en CS3+

Indlæg af Søren »

Hvordan skulle en gammel mand på 78 vide det ?

Det kunne jo være, du havde undret dig over, at alle andre benytter en funktion til citat, og nu får du lidt hjælp til at gøre det samme.

Er det OK !!

Der er ingen grund til at blive spydig. Jeg tillader mig at give dig vejlending, så dine indlæg bliver nemmere at læse for alle.

Du gør bare sådan her. Følgende skaber eksemplet ovenfor. Du kan jo starte med at rette i dit indlæg fra tidligere, i stedet for at skrive det hele igen. Den funktion har vi også.

citater.png

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar