Hej alle.
Jeg har fået købt en drejeskive, den satte sig fast, sendte den til Märklin, tingene blev ordnet og fik besked om at den var justeret mm.
Efter jeg fik den monteret kørte den også fint, nu har jeg sat flere spor på 6 stk. der hvor min remise, som bruger 5 spor, de to første spor ingen problemer, men 3, 4 og 5 spor siger den mærkeligt og vil nogle gange ikke køre mere, jeg tog de trebenede af selve de nye spor, satte på 3 en ny trebenet ting på, nu siger den kun der, altså kun lige nu på 3 spor er der problemer, på 4 og 5 er der ingen trebenet ting sat på og skiven kører hen over 3 spor og siger en kedelig lyd, og kører videre. Det er kun i den ende hvor huset ikke sidder lyden kommer når den passere 3 spor. Nogen hjælp at hente hos en af jer der har kæmpet med en drejeskive?
Mvh John
Drejeskive 74862
-
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Drejeskive 74862
-
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Drejeskive 74862
Head sker der, hvis du tager drejeskiven op og placerer den på et bord?
Klaus
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Har du vendt den lille tap, der indikerer sportypen, forkert? Den kan sidde på to måder, men må kun sidde på én måde. Hvis den sidder forkert, så kan broen ikke passere uden problemer, og drejeskiven vil gå i stå.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
Hej.
Jeg har vendt de små tapper korrekt.
Jeg har arbejdet lidt her i dag, jeg har lagt lidt papir og noget pap under indgangssporene, det hjælper lidt men der er stadig en lyd når den bagerste ende passere spor 3, 4 og 5.
Mvh John
-
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Har du kontrolleret at alle spor er klikket ordentligt på plads. Når du udskifter et betonelement med en sportilslutning, så kan det ske, at den ikke er klikset helt på plads. Jeg ville gå dem efter.
Og så skal drejeskiven ligge pinligt lige på pladen. Det fungerer ikke ordentligt, hvis ikke pladen er HELT lige.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
Hej Søren.
Jeg har fået selve drejeskiven til at virke 100% nu, jeg har brugt pap og papir.
Jeg fandt ud af når jeg havde udskiftet betonen til sportislutning, var selve sportilslutningen lidt skæv, det blev rettet med før omtalte pap.
Mvh John