Märklin 30159 og V1701155 hvad er de værd?

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
kutlingen
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Märklin 30159 og V1701155 hvad er de værd?

Indlæg af kutlingen »

Hej Forum. Jeg har fundet disse 2 tog i en kasse på loftet jeg fraflyttede. Jeg kører ikke selv modeltog så de skal sælges. Er der nogen på dete forum der ved hvad de kan sælges til ? Hvor sælger man sådan noget? Jeg kan se der er en del til salg på dba og qxl, men aner ikke en s... om det og kan ikke komme med så mange oplysninger. Togene ser ud til at være i perfekt stand, og uden brugsspor. Der er ingen kasser med til dem.
Jeg kan se at der er blevet solgt 30159 crokodille insider til temmeligt mange penge, men de har alle været med originale kasser. Betyder det meget for prisen?
Der kommer billeder senere.
På forhånd tak.
Mvh Bjørn
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin 30159 og V1701155 hvad er de værd?

Indlæg af Søren »

kutlingen skrev:Hej Forum. Jeg har fundet disse 2 tog i en kasse på loftet jeg fraflyttede. Jeg kører ikke selv modeltog så de skal sælges. Er der nogen på dete forum der ved hvad de kan sælges til ? Hvor sælger man sådan noget? Jeg kan se der er en del til salg på dba og qxl, men aner ikke en s... om det og kan ikke komme med så mange oplysninger. Togene ser ud til at være i perfekt stand, og uden brugsspor. Der er ingen kasser med til dem.
Jeg kan se at der er blevet solgt 30159 crokodille insider til temmeligt mange penge, men de har alle været med originale kasser. Betyder det meget for prisen?
Hvis der ikke er kasse til, så har samlerværdien lidt et seriøst knæk. Jeg vil vove den påstand, at stort set ingen samlere vil eje den uden kasse. Der SKAL være kasse til, hvis en Insider model skal sælges til en fornuftig pris. Jeg kan se, at f.eks. krokodillen er smuttet til 200 Euro på tyske ebay med kasse og det hele. Forvent at få under den pris. Jeg vil ikke forvente at få ret meget for den, medmindre du finder en som virkelig vil have den.

Den anden er det den der svarer til Märklin model 34666 (blå/hvid MY)? Hvis ja, så er der en på ebay nu med ca. 19 timer tilbage den har 5 bud og er pt. i 23 Euro (172 kr).

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

kutlingen
Trafikelev

Indlæg af kutlingen »

Tak for dit svar. Det anede mig at det var meget vigtigt alt alt var som nyt. Jeg er ikke samler, og har lidt svært ved at sætte mig ind i den verden :)
Jeg vedlægger lige lidt billeder. Der er forøvrigt også en vogn der står shell på . Det ser ud som om den er beregnet til at smøre skinnerne med, og den ser rigtigt fin ud. De eneste brugsspor er at den filtpude der sidder nedenunder, er slidt.
Hvad tror du at et realistisk pris på det hele kunne være, og hvor bør man sælge sådan noget?
Tak for hjælpen.
Da jeg kun kan lægge billeder op i dårlig opløsning, har jeg i stedet lagt dem på denne server:
http://www.flickr.com/photos/91222881@N ... 262738670/
Mvh Bjørn
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Begge tog er i meget flot stand. Din NEG V 170 er ganske almindelig og er du heldig får du 200€ for den.

Krokodillen er en "limited edition" fra 1996, som udbydes til svimlende priser, men sjældent sælges. Her er en - med æske - som der bydes på, modsat mange andre steder du finder den til salg: http://www.ebay.de/itm/Märklin-30159-E- ... 1e756bef2c
Men at den mangler æske og papirer gør at den aldrig bliver så meget værd.

Bedste sted at sælge er klart den tyske eBay, ellers prøv at hør Jesper (http://vonfut.dk/) hvad han mener at det er værd.

Klaus
kutlingen
Trafikelev

Indlæg af kutlingen »

Hej Klaus.
Tak fordi du har taget dig tid til at svare på mine spørgsmål, det sætter jeg virkeligt pris på.
Jeg havde overvejet ebay, men hvis en dansk køber ville give 1500 for det hele, er det helt fint for mig.
Jeg har skrevet til Jesper, om det er noget han tør sætte en værdi på, så vi se hvad han siger.
Mange tak for dit link.
Mvh Bjørn
Besvar