Roco HO 2skinne, Roco Line uden ballast.
Hej, jeg syntes jeg har ledt alle vegne men uden held, så måske her ;)
Det drejer sig om styring af sporskift med en omskifter knap og en lampe der tænder når køreretningen er sat.
Kan det lade sig gøre da sporskiftet jo ikke må stå med fast spænding.
MVH. Carsten
Sporskift styring
-
Carsten Hansen
- Stationsbetjent
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10 okt 2013, 01:54
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Valsted/Nordjylland
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Indlæg: 266
- Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
- Digital: Ja
- Scale: N
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Sporskift styring
Ofte bruger man kontakter på sporskiftedrevet som styrer tilbagemelding fra sporskiftet. Men måske har de sporskiftedrev du bruger, nogle indbyggede muligheder som jeg ikke kender. Kig i fabrikantens dokumentation.Carsten Hansen skrev:Det drejer sig om styring af sporskift med en omskifter knap og en lampe der tænder når køreretningen er sat.
Re: Sporskift styring
Hvis dine drev ikke har endestop, findes der en kobling, hvor en 1 pol omskifter ON - ON, et par kondensatorer og en diode kan klare det, hvis omskifteren udskiftes med en 2 pol kan der tilsluttet to dioder til stillingsvisning.Carsten Hansen skrev:Roco HO 2skinne,Digital
Hej, jeg syntes jeg har ledt alle vegne men uden held, så måske her ;)
Det drejer sig om styring af sporskift med en omskifter knap og en lampe der tænder når køreretningen er sat.
Kan det lade sig gøre da sporskiftet jo ikke må stå med fast spænding. MVH. Carsten
Jeg skal se om jeg kan finde et diagram.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Sporskift styring
Præcist hvilke Roco skinner drejer det sig om?
Klaus
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
Carsten Hansen
- Stationsbetjent
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 10 okt 2013, 01:54
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Valsted/Nordjylland
Re: Sporskift styring
Det er Roco Line uden ballast.moppe skrev:Præcist hvilke Roco skinner drejer det sig om?
Klaus
Mvh. Carsten