Sporskift styring

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Carsten Hansen
Stationsbetjent
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10 okt 2013, 01:54
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Valsted/Nordjylland

Sporskift styring

Indlæg af Carsten Hansen »

Roco HO 2skinne, Roco Line uden ballast.
Hej, jeg syntes jeg har ledt alle vegne men uden held, så måske her ;)
Det drejer sig om styring af sporskift med en omskifter knap og en lampe der tænder når køreretningen er sat.
Kan det lade sig gøre da sporskiftet jo ikke må stå med fast spænding.
skift.jpg
MVH. Carsten
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Sporskift styring

Indlæg af Erik Olsen »

Carsten Hansen skrev:Det drejer sig om styring af sporskift med en omskifter knap og en lampe der tænder når køreretningen er sat.
Ofte bruger man kontakter på sporskiftedrevet som styrer tilbagemelding fra sporskiftet. Men måske har de sporskiftedrev du bruger, nogle indbyggede muligheder som jeg ikke kender. Kig i fabrikantens dokumentation.
Litra ME
Ledvogter
Indlæg: 182
Tilmeldt: 22 nov 2011, 20:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Sporskift styring

Indlæg af Litra ME »

bqg
Ledvogter
Indlæg: 171
Tilmeldt: 13 aug 2011, 02:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Sporskift styring

Indlæg af bqg »

Carsten Hansen skrev:Roco HO 2skinne,Digital
Hej, jeg syntes jeg har ledt alle vegne men uden held, så måske her ;)
Det drejer sig om styring af sporskift med en omskifter knap og en lampe der tænder når køreretningen er sat.
Kan det lade sig gøre da sporskiftet jo ikke må stå med fast spænding.
skift.jpg
MVH. Carsten
Hvis dine drev ikke har endestop, findes der en kobling, hvor en 1 pol omskifter ON - ON, et par kondensatorer og en diode kan klare det, hvis omskifteren udskiftes med en 2 pol kan der tilsluttet to dioder til stillingsvisning.
Jeg skal se om jeg kan finde et diagram.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Sporskift styring

Indlæg af moppe »

Præcist hvilke Roco skinner drejer det sig om?

Klaus
Carsten Hansen
Stationsbetjent
Indlæg: 29
Tilmeldt: 10 okt 2013, 01:54
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Valsted/Nordjylland

Re: Sporskift styring

Indlæg af Carsten Hansen »

moppe skrev:Præcist hvilke Roco skinner drejer det sig om?

Klaus
Det er Roco Line uden ballast.
Mvh. Carsten
Besvar