CS3 valg af lokomotiver

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Lyne Preben
Ledvogter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

CS3 valg af lokomotiver

Indlæg af Lyne Preben »

Hej,
Lige et enkelt spørgsmål. Hvis man "Trækker" lokomotivlisten helt op, forvandles den automatisk til et antal kørekontroller, men hvordan vælger jeg hvilke lokomotiver som skal ligge i de enkelte kontroller? Det er ikke lykkedes for mig at gennemskue det. Iflg. den video som jeg har fundet på YouTube, kan man holde fingeren på et valgt lokomotiv, og derefter trække det op mod midten af skærmen, men det kan jeg ikke få til at virke.
Er der nogen som måske kan hjælpe?

Mvh
Pfreben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3 valg af lokomotiver

Indlæg af Søren »

Hej Preben

Hvad sker der hvis du tager fingeren og swiper til højre og venstre? Flytter kolonnerne sig så? Der skulle også gerne være mulighed for at søge lokomotiverne frem?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lyne Preben
Ledvogter

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Søren,
Ja det virker fint med at søge og vælge et lokomotiv og swipe det til hhv. højre og venstre kørekontrol, men hvordan får jeg valgt/skiftet et lokomotiv i en af de kørekontroller som kommer på skæærmen hvis man trækker lokomotivlisten helt op?
Mvh
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Det var når du havde trukket listen helt op at du skal prøve at swipe frem og tilbage på listen, altså lidt som at bladre, samt søge? Kan du ikke det?

Med venlig hilsen
Søren

Lyne Preben
Ledvogter

Indlæg af Lyne Preben »

Hej igen,
og undskyld den sene tilbagemelding, men jeg har været bortrejst. Svaret på dit sidste spørgsmål er "NEJ" jeg kan ikke swippe rundt med lokomotiverne. Jeg kan sortere på navn, adresse m.v. men jeg kan ikke gennemskue "Sidst anvendte"

mvh

Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Hej Preben

Tak for svar. Du kan "bladre" i lokomotivlisten ved at trykke på de små bjælker i bunden af skærmen.
lokomotivvalg.PNG
"Sidst anvendte" sorterer siderne sådan at det senest anvendte lokomotiv står først. Næst mest anvendte lokomotiv er næste i rækken og så videre. Hvis du hyppigt benytter de samme lokomotiver, så er det den sorteringsmulighed som giver dig det bedste resultat.

Jeg har undersøgt sagen. Det er kun muligt at sortere lokomotiverne i listen med de foruddefinerede sorteringsmuligheder. På nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt selv at vælge hvilke lokomotiver der skal placeres på hvilke pladser.

Med venlig hilsen
Søren

Lyne Preben
Ledvogter

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Søren,
Tak for svaret, sådan havde jeg også forstået det, men det som undrer mig er, at på min CS3 er det første lokomotiv altid et lokomotiv som jeg godt nok har lagt ind i lokomotiv listen (som er kommet med over da jeg kopierede min CS2 over på CS3), men jeg har ikke dette lokomotiv, og har ikke brugt det i mere end 4 år. det er det som jeg ikke rigtig forstår, men jeg tror jeg vil slette det helt fra lokomotivlisten. :) :) :)
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Besvar