Opdatering til Central Station 3 - Version 1.3.2

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
pera
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og LGB
Geografisk sted: 8970 Dalbyover

Re: Opdatering til Central Station 3 - Version 1.3.2

Indlæg af pera »

Jeg er rigtig glad når man kan bruge cs2 sofware 😀jeg har ventet siden jeg fik min Cs3 på det skulle komme til den er spændt på og kom ned og prøve om jeg kan få det til og du.

Og tak for det igen gode svarene i dette forum, i er bare guld vær.

Håber märklin sætter pris på det.

Uden baneforum er jeg sikker på jeg måtte ha opgivet denne dejlig hobby.

Mvh Per a
Med Venlig Hilsen
Per A

Märklin CS3+, C Skinner, 3 Skinne drift. Kælderkøbing modeljernbane. og LGB i Haven
Ksn1205
Ledvogter
Skinnesystem: Märklin C

Indlæg af Ksn1205 »

Søren skrev: 01 jan 2018, 04:36
Ksn1205 skrev: 31 dec 2017, 15:16 Der er er noget med op start at lokomotiver. Bliver det så sådan at den kan finde ud af hvad vej toget kører. For nogen gange så køre mit tog en vej men så når jeg skifter retning så sker det kun på cs3 og skal så skifte retning igen for at skifte retning i lokomotivet, som om at CS 3 og lokomotiver ikke er synconiseeret. Det samme kan ske med sporskifter? Ved på ecos der aktivere den alle sporskifter og signaler lige en gang så de passe med selve centralen..
Mange tak må jeg prøve troede kun det var kkørsel af lokomotiver det var men plejer at stoppe alle tog inden jeg forlader det og slukker systemet.
Du skal aktivt slå slynkronisering af lokomotivfunktioner til. Under system find noget i retning af "automatisk opstart af lokomotiver". Slå det til og se om ikke det virker for dig.

Hvorfor det er sådan ved jeg ikke, men det har altid været sådan. Funktionerne synkroniseres ikke med mindre du aktivt vælger dette.

Indstillingen "automatisk opstart af lokomotiver" dækker ikke udelukkende over synkronisering af hastighed, men også over funktionernes indstillinger. Vær opmærksom på at når du slår den til, så vil lokomotiver, der er i bevægelse når din CS slukkes, også fortsætte med at køre når din CS startes. Er dette ikke ønsket, skal du standse alle tog inden du slukker din CS.
Ksn1205
Ledvogter
Skinnesystem: Märklin C

Indlæg af Ksn1205 »

DCC på cs3 har jeg ikke de store problemer med, og ville mener jeg sådan har remlig godt styr på den, men synes ikke det var svært. det kunne dog drille lidt som Søren også har nævnt, men har da ændret hastighed og lyd på en esu og en Roco maskine. Märklin bruger også selv DCC til ders m83 og M84 sammen med deres mfx det synes jeg virker super godt. Tror den eneste grund til man stadig kan sætte ders m83 og m84 kan sættes i Motorola er at de stadig kan bruges med noget af det gamle Märklin.
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Ksn1205 skrev: 01 jan 2018, 13:25Tror den eneste grund til man stadig kan sætte ders m83 og m84 kan sættes i Motorola er at de stadig kan bruges med noget af det gamle Märklin.
Motorola eksisterer udelukkende pga. bagud kompatibelitet. Det har ingen fremtid. Fremtiden for Märklin hedder mfx (herunder selvfølgelig også mfx+). Derudover er alle nye enheder og modeller kompatible med DCC så de der ikke har mfx, kan få glæde af funktionerne alligevel.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar