M84 addresse 67 virker ikke
-
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: M84 addresse 67 virker ikke
Hvordan er de forsynet? Gennem 60822 som foreskrevet?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Godsforvalter
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hej Preben,
Bare et langt skud, men det tyder på en fejl i selve elektronikken på din 3de udgang. Jeg tror jeg ville pille dekoderen ud af anlægget og prøve at lukke plastæsken op. Måske en simpel kortslutning mellem 2 lodninger, der bevirker den drilske spænding på den ene port?
Bare et langt skud, men det tyder på en fejl i selve elektronikken på din 3de udgang. Jeg tror jeg ville pille dekoderen ud af anlægget og prøve at lukke plastæsken op. Måske en simpel kortslutning mellem 2 lodninger, der bevirker den drilske spænding på den ene port?
-
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Så ryger garantien. Desuden forklarer det ikke, hvorfor _enhver_ m84 med den adresse, på den placering, ikke fungerer. Jeg tror ikke dekoderen fejler noget. Der er noget andet galt.Niels skrev: ↑23 aug 2018, 16:06 Hej Preben,
Med venlig hilsen
Søren
-
- Godsforvalter
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hm, sandt nok. Fejlen må ligge andetsteds. Og det tyder jo ikke på en simpel adressekonflikt, da "+4" giver samme fejl. Jeg har ikke flere forslag.
-
- Stationsbetjent
- Skinnesystem: Märklin C + K
- Geografisk sted: Bagsværd
Blot en tanke, har i prøvet at tage dekoderen ud af serien og kun køre med en M84 på strengen for at se hvad der sker?
Det lyder som om at det er en bestemt port i nummerrækkefølgen der altid bliver ramt, uanset om den så hedder 67 eller 71, og sådan som jeg læser det, så har i kun prøvet det med 5 stk. M84'ere på række, men hvad sker der hvis antallet af dekodere reduceres?
Det lyder som om at det er en bestemt port i nummerrækkefølgen der altid bliver ramt, uanset om den så hedder 67 eller 71, og sådan som jeg læser det, så har i kun prøvet det med 5 stk. M84'ere på række, men hvad sker der hvis antallet af dekodere reduceres?
-
- Ledvogter
- Geografisk sted: Lyne
Hej Jan,
Fejlen er der hvad enten dekoderen sidder som nr, 9 i en række, eller om den sidder som nr. 1, og det gør heller ingen forskel når vi skifter dekoderen fysisk ud med en ny.
Hilsen
Preben
Fejlen er der hvad enten dekoderen sidder som nr, 9 i en række, eller om den sidder som nr. 1, og det gør heller ingen forskel når vi skifter dekoderen fysisk ud med en ny.
Hilsen
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
-
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Okay, så bliver jeg nødt til at vide: Forbinder du altid dekoderens udgang til det samme sæt ledninger? Eller har du prøvet at lade dekoderen overtage rollen for en anden dekoder og se hvad der sker?Lyne Preben skrev: ↑24 aug 2018, 11:12 Fejlen er der hvad enten dekoderen sidder som nr, 9 i en række, eller om den sidder som nr. 1, og det gør heller ingen forskel når vi skifter dekoderen fysisk ud med en ny.
Gider du tage et billede og lægge op, så vi kan se forbindelserne?
Med venlig hilsen
Søren
-
- Ledvogter
Hej Søren,
Ja det er altid det samme sæt ledninger som bruges, og ja hvis forbinder det samme sæt ledninger til en anden port, så fungerer alt som det skal.
Jeg skal nok tage nogle billeder næste gang jeg kommer i klubben, det bliver sikkert mandag aften.
Mvh
Preben
Ja det er altid det samme sæt ledninger som bruges, og ja hvis forbinder det samme sæt ledninger til en anden port, så fungerer alt som det skal.
Jeg skal nok tage nogle billeder næste gang jeg kommer i klubben, det bliver sikkert mandag aften.
Mvh
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
-
- Stationsbetjent
- Skinnesystem: Märklin C + K
- Geografisk sted: Bagsværd
Min umiddelbare tanke er at det er en softwarefejl, men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Derfor synes jeg også at det er interessant med nummerrækkefølgen, og antallet af dekodere på strengen.Lyne Preben skrev: ↑24 aug 2018, 11:12 Fejlen er der hvad enten dekoderen sidder som nr, 9 i en række, eller om den sidder som nr. 1, og det gør heller ingen forskel når vi skifter dekoderen fysisk ud med en ny.
Som jeg læser det du skriver, så er det som følger:
Du forbinder 5 dekodere i rækken, nummererer dem med adresserne 1 til 20, og adresse 19 fejler, altså port 19 i nummerrækkefølgen
Hvis du ændrer adresserne så de går fra 21 til 40, så er det port 39 der fejler, igen port nummer 19 i nummerrækkefølgen
Hvis du ændrer adresserne så de går fra 1 til 16 samt 21 til 24, så fejler port 23, igen port nummer 19 i nummerrækkefølgen
Næste række med 5 dekodere virker som de skal
Men hvad sker der så hvis du fjerner en dekoder fra hver streng, således at du får følgende scenarie:
1'ste række - 4 dekodere der adresseres 1 til 16
2'den række - 4 dekodere der adresseres 17 til 32
Vil port nummer 19 så fejle igen, flytter fejlen sig til en anden port, eller forsvinder den helt?
-
- Ledvogter
Hej,
Som lovet sender jeg hermed billeder af vores opsætning]
[attachement=0]Dekodere-2.JPG[/attachment]
De første 5 dekodere i rækken er M83 til sporskifter (adr, 1 - 20), de næste 4 dekodere er M84 (adr. 49 -64)
Den næste række består af 4 stk M84 (adr, 65-80)
Det er underordnet om den dekoder som indeholder adr 65-68 sidder som på billedet (først i rækken på billede 2), eller flyttes så den sidder i enden af række 1 (Billede 1)
Hilsen
Preben
Som lovet sender jeg hermed billeder af vores opsætning]
[attachement=0]Dekodere-2.JPG[/attachment]
De første 5 dekodere i rækken er M83 til sporskifter (adr, 1 - 20), de næste 4 dekodere er M84 (adr. 49 -64)
Den næste række består af 4 stk M84 (adr, 65-80)
Det er underordnet om den dekoder som indeholder adr 65-68 sidder som på billedet (først i rækken på billede 2), eller flyttes så den sidder i enden af række 1 (Billede 1)
Hilsen
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk