Man tror det næppe: Men jeg har fået Floodland-bremsemodulet til at virke...! Til glæde for tvivlerne vedlægger jeg et foto af min knivskarpe test-opstilling, hvor det tydeligt fremgår :-)
Relæet klikker, lokomotivet stopper - og starter igen, når signalet stilles på grønt. Jeg har i øvrigt opdaget, at jeg bruger samme relæ som Bogobit. Så det er nok forklaringen.
Desværre afføder det yderligere spørgsmål:
Jeg har testet med en ESU LP4 og sat "braking distance" til 50. Det overrasker mig, at "braking distance" både gælder for bremsemoduler og for almindelig nedbremsning (Throttle = 0). Men sådan er det måske bare ?
Med Märklin og med Bogobit bremsemoduler standser lokomotivet i en pæn og glidende bevægelse. Men med mit hjemmebyg er nedbremsningen "hakkende" og ser ikke særligt pænt ud. Desuden stopper lokomotivet ikke helt op før det kommer ud i nødbremseafsnittet. Er der en åbenlys forklaring på det ?
Afsluttende må jeg indrømme, at Bigobit Classis Bistable virker tiltrækkende - der kræves kun et enkelt isoleret afsnit, hvis man kan undvære nødbremsesektionen. Og det er det, jeg forsøger at undgå med den konstante bremsedistance.
Tak til alle for jeres tålmodighed og jeres assistance :-)
VH Kresten
PS: Jeg forsøger at bruge Digikeijs DR4018, men kan kun indstille adresser i DCC-mode. Den responderer ikke på MM, selv om vejledningen siger Multiprotokol. Er det et problem når jeg bruger Märklins gamle Delta-box som booster for magnetartikler - kan DCC-signaler sendes gennem den ?