Hej
Jeg skal igang med at opbygge min bane, der skal være digital 2-skinne baseret på en Z21 som "styreenhed". Jeg vil gerne have mulighed for at kunne koble computerstyring på hen ad vejen, så anlægget mere eller mindre kan køre sig selv, når jeg ikke selv vil styre. Derfor vil jeg så vidt muligt gerne gøre tingene rigtigt fra starten af, så jeg ikke skal til at bygge om.
Og det er der, jeg har nogle (begynder)spørgsmål, jeg ikke kan finde superklart svar på. Nogle spørgsmål er jeg mere i tvivl om end andre. Forhåbentligt kan nogen her hjælpe.
- Jeg kan forstå, det er en fordel at strømføde banen flere steder, for den bedste drift. Skal der være isoleret imellem de forskellige fødepunkter, så man får X antal blokke, der er isoleret fra hinanden?
- Er det bedst at bruge isoleringslasker, eller er det rigeligt "blot" at skære hul i skinnerne? Og er det begge skinnestrenge, der skal skæres over/isoleres?
- Når der skal etableres tilbagemelding (jeg forestiller mig at bruge Digikeijs' DR5088RC), hvordan forbindes det så? Er tilbagemeldingsblokkene sammenfaldende med strømblokkene, eller kan man have flere tilbagemeldingspunkter i samme strømblok, og hvordan gør man i givet fald det? Jeg har måske forstået, at man afbryder den ene skinnestreng imellem de enkelte tilbagemeldingspunkter, men jeg er ikke sikker?
På forhånd tak for enhver hjælp :-)