Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Togfører 2
Godsforvalter
Indlæg: 112
Tilmeldt: 22 jan 2019, 17:47
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Aabenraa

Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

Indlæg af Togfører 2 »

Hej
Har nu fået min nyanskaffelse "Sølvpilen" til at køre fint på banen, og også at reagere på bremsemoduler.

Jeg har dog nogle steder på banen stadigvæk det gode gamle system tænd/sluk for strømmen i en skinne fx på skyggebanegården.

Det jeg ønsker, er at lokomotivet ikke farer frem, når den får kør, men starter som normalt med lidt lyd så en stille start jvf. accellerations-parameteren.

Findes der et cv til det?

Og et tillægsspørgsmål: min anden MA - Roco 69063 har vist nok kun en loksound 2.0 indbygget. Det kører fint og kan indstilles via min CS3. Men det ser ikke ud til, at min Lok-programmer har det så godt med Loksound 2.0. 3.5 som min sølvpil har går fint.

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

Indlæg af moppe »

Togfører 2 skrev: 28 jan 2021, 15:34

Det jeg ønsker, er at lokomotivet ikke farer frem, når den får kør, men starter som normalt med lidt lyd så en stille start jvf. accellerations-parameteren.

Findes der et cv til det?

CV 124..... værdien 4 - Speicherung der aktuellen Geschwindigkeit.
Det vil sige udlæs CV 124, træk 4 fra og skriv igen.

Togfører 2 skrev: 28 jan 2021, 15:34

Og et tillægsspørgsmål: min anden MA - Roco 69063 har vist nok kun en loksound 2.0 indbygget. Det kører fint og kan indstilles via min CS3. Men det ser ikke ud til, at min Lok-programmer har det så godt med Loksound 2.0. 3.5 som min sølvpil har går fint.

Min LokProgrammer kan med V2.7.9 software læse (og skrive) både V2 og V3 dekoder.

Klaus

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

Indlæg af bygger01 »

Jeg skiftede sidste år til LokSound ( var det 5 ), og siden har vores MA`er fungeret fint uden mærkelig stop og ændringer af retningen. Blev købt på Fyn med en god service !

Den gamle dekoder var også med lyd - LokSound 2.

Den nye dekoder var et sats, for den skulle sælges, men nu er den en del af vores bane for den kører godt ....

Det er de gamle dekoder laver mærkelige ting ......

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Togfører 2
Godsforvalter
Indlæg: 112
Tilmeldt: 22 jan 2019, 17:47
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

Indlæg af Togfører 2 »

Hej Klaus

1) Operationen lykkedes - lokomotivet starter nu rigtig pænt igen. CV 124 stod til 6. Rettede til 2, og så starter det nu rigtig pænt ved signaler af de gamle typer, dvs. ingen strøm i skinnen. SUPER.

2) Det andet problem laver jeg på en ny tråd, så andre måske kan have værdi af det og finde det et mere logisk sted.

/FINN

Besvar