Niels skrev: ↑13 jan 2024, 20:15Hej Jørgen,
Jeg er nu ganske imponeret over, at du vil give de "nye dekodere" 3 til 4 måneders chance for at præstere det de ellers er skabt til at kunne udføre! På min beskedne modelbane skal den slags elektronik bare fungere asap - ellers er det en ommer = fejlsøgning. Men jeg vil nu blive meget forbløffet, hvis dine nye m83'ere ikke bare fungerer med det samme. De fleste af mine m83'ere er af 1. generation og har nu skiftet spor, signaler og andet godt i 5-6 år uden problemer.
Nu har jeg i mere end et par år fortalt om vores Tognisse, der skaber problemer for banen med Lenz dekoder & CS3, og fejlen / årsagen er aldrig fundet - en har endda ment, at jeg kravler rundt under banen og flytter ledninger - så hvis Tognissen flytter med på de nye m83'ere, så er der ingen grund til skiften rundt og brug af de penge ( ca. 26-28 stk a' 400 kr + de m83'ere fylder mere end LS150 = længere ledninger ).
PTMadsen er den eneste, der kommet med et bud - kunne det være magnetisk felt ved 220 volt ledninger under bane, og her er min turbo støvsuger kommet i en vægkontakt !
Du priser m83, medens andre gøre det samme med LS150 med deres AC strømforsyning !
Så det er grunden med 4 måneder, for det kunne jo være vores CS3'er .....