Hej alle,
Jeg er løbet ind i et problem, som jeg håber I kan hjælpe med. Jeg er den lykkelige indehaver af en Roco MY 1114 med fabriksmonteret lyddekoder (artikelnummer 62853 fra Roco). Lyden lyder rigtig nok som et diesellokomotiv - men ikke just som en MY. Da jeg fik fingrene i en LokSound 5-dekoder, har jeg fået indlæst ESU's MY-lyd til LokSound 5 og indsat den nye dekoder i min MY. Det fungerer rigtig fint. Har genanvendt den højtaler, der i forvejen sad i min MY.
Men nu stod jeg så med den oprindelige lyddekoder fra MY'en. Jeg fik den idé at indbygge den i et SJ T43-lokomotiv fra Lima, som jeg i forvejen havde digitaliseret. Udskiftningen af den gamle dekoder til den 'nye' med lyd fra den gamle MY gik fint - lokomotivet kører fint (efter Lima-standard) og lyset virker fint.
MEN - lyden virker ikke ordentligt. Jeg lod som nævnt den oprindelige højtaler fra MY'en blive siddende, og har derfor loddet den lille rektangulære ESU-højtaler fra LokSound 5-dekoderen på den gamle lyddekoder fra min MY. Men lyden virker ikke ordentligt. Dels er der en vældig susen i højtaleren, men værre er, at når motoren gasses op, så er det som om højtaleren går i svingninger og bare står og skratter. Prøvede også andre højtalertyper fra ESU (bl.a. 50331), men resultatet er det samme. Vil gerne bruge den lille rektangulære højtaler, som passer op i lokomotiv-overdelen på min T43.
Jeg har ingen erfaring med lyddekodere og højtalere - så er der nogen, der har en idé om hvad jeg kan gøre ved det? Lyden fungerede jo fint da dekoderen sad i min MY.
Mvh. Peter