I min barndom (for ca. 25 år siden
Spor: I sin tid brugte jeg Fleischmanns profi-spor, men denne gang har jeg bestemt at det skal laves med "rigtig" ballast. Dvs. antageligvis med Tillig Elite HO spor. Umiddelbart synes jeg at det er mest oplagt bare at lægge det hele med flex-spor, i stedet for at være bundet til deres relativt få kurve profiler. Det vil ydermere give lidt færre samlinger, hvilket i min verden er en god ting - men er der nogen ulemper ved at gøre det på den måde fremfor faste elementer?
Koblinger: Jeg vil være ked af at låse mig til materiel fra en enkelt producent, så ret hurtigt skal der træffes en beslutning omkring koblinger. Umiddelbart virker Fleischmanns profi-koblinger meget tillokkende, men er der andre gode koncepter derude, som jeg bør overveje?
Styring: Banen bliver en dobbelt 8m rundstrækning med lidt afgreninger undervejs. Planen er (selvfølgelig) at køre digitaldrift og så kaste en ECOS efter den, og bruge den til både sporskifter og rullende materiel. Der kommer som udgangspunkt ikke til at køre mere end to tog ad gangen. Kan den medfølgende strømforsyning uden videre trække det, eller skal jeg regne med at have en booster på på? Jeg regner under alle omstændigheder med en separat strømforsyning til sporskifter, signaler og det løse.
På forhånd tak for input!
-Andreas