Peco?
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Re: Peco?
Tak for filmen. Hvilken slags skinner bruger i, i klubben?
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Peco?
...Rocoline står altså også på listen.moppe skrev:Roco har andet end geo-line (heldigvis).
For lige at korrigere: Jeg har aldrig anbefalet GeoLine, og jeg kunne aldrig finde på det. Jeg synes det er et skodspor, men det skal nævnes, så man har mulighed for at vælge. :-)
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Peco?
Det får mig nu heller ikke til at krumme tæer med amerikanerskinner. :-)magnusmyggen skrev:Det der også er vigtig er at jeg ønsker at gøre rigtig meget ud af det dvs at få et rigtig flot anlæg. Flot ballast, grønne områder osv. Jeg er derimod ikke så nørdet at lidt ekstra sveller per meter får mig til at krumme tæer, men den risiko er der selvfølgelig om et par år :) Jeg ved godt at jeg har flakket lidt omkring fra spor N til Märklin Ho og nu 2 skinne Ho. Spor N er ikke noget, min mavefornemmelse siger at det er for småt til mig. 2 skinnedrift giver mig de fleste ting jeg leder efter.
Du gør det helt rigtige ved at undersøge tingene først. Jeg kunne godt have brugt at have undersøgt lidt da jeg "genstartede" hobbyen. Jeg genstartede med Märklin, som jeg havde da jeg var lille, men fik hurtigt konverteret til 2-skinne og det har jeg aldrig fortrudt. :-)
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Re: Peco?
Tak til jer begge for input. Jeg vil lige forhøre mig hvilken type Peco vi bruger og høre for og imod. Jeg er stadig nyt i faget og i klubben. Jeg er dog helt sikker på at det bliver 2 skinnedrift digital. Hvilken skinne producent bliver nok roco line eller peco priserne ligger meget tæt i mellem dem.
Jeg har faktisk læst flere steder at folk var glade for at skifte fra Märklin til 2 skinne, du er hellere ikke den første der har sagt det til mig. Tror du der bliver nogen problemer med layoutet nu at jeg evt vælger en anden skinne type? eller er det bare en fordel at jeg kan bruge flexskinner?
Jeg har faktisk læst flere steder at folk var glade for at skifte fra Märklin til 2 skinne, du er hellere ikke den første der har sagt det til mig. Tror du der bliver nogen problemer med layoutet nu at jeg evt vælger en anden skinne type? eller er det bare en fordel at jeg kan bruge flexskinner?
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Peco?
Dem på den film, er Peco code 100. De er snart 20 år gamle.magnusmyggen skrev:Tak for filmen. Hvilken slags skinner bruger i, i klubben?
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk