Spor N grundlæggende spørgsmål
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Re: Spor N grundlæggende spørgsmål
Tak for de gode råd Erik.
Har du også isoleret hele sporskiftet som Søren beskrev det?
Hvad er der sket med din tunnel siden din vogne stødte sammen?
Har du også isoleret hele sporskiftet som Søren beskrev det?
Hvad er der sket med din tunnel siden din vogne stødte sammen?
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Spor N grundlæggende spørgsmål
Jeg har ikke lige en tegning af hvordan jeg forbinder det, men det er basalt set at hver skinnestreng får en forbindelse. Der er en mængde videoer på Youtube, hvor folk forbinder sporskifter. Så du kan evt. prøve at søge lidt der.magnusmyggen skrev:Har du en tegning af det evt? eller en henvisning til en hjemmeside?
Dit woodland scenics track bed ser ud til at være dejlig nemt at arbejde med især når det evt kan pilles op igen (efter en fejl f.eks :)) Til skyggebanegården vil jeg bruge noget skum underlag. Jeg vil helt sikker overveje det der trackbed men det bliver nok en ekstra omkostning da der skal bruges en del af det. ikke fordi kork er gratis men den er lidt mere drøj i brug i forhold til prisen.
Med hensyn til Track-Bed er det billigere end de der kork-strips man også kan købe. Syv meter Track-Bed til skala N koster 64 kr. Har du større banegårde kan du købe Track-Bed plader og skære dem til efter behov. Pladerne er lidt pebrede synes jeg.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Re: Spor N grundlæggende spørgsmål
Mit er næsten som Søren beskriver, dog er mit lavet med en Dremel da jeg havde sat skinner fast, jeg bruger Fleischmann skinner med balast,
så de kom ikke op igen, så hvis du laver det med isolerings stykker fra starten slipper du for meget fis.
Husk at teste med de lange vogne det glemte jeg, særligt ved sving og når man sætter signaler eller andet tæt ved sporet, mit var en tunnel portal ved et sving hvor vognens
udsving ramte portalen.
Mvh Erik L.
så de kom ikke op igen, så hvis du laver det med isolerings stykker fra starten slipper du for meget fis.
Husk at teste med de lange vogne det glemte jeg, særligt ved sving og når man sætter signaler eller andet tæt ved sporet, mit var en tunnel portal ved et sving hvor vognens
udsving ramte portalen.
Mvh Erik L.
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
bygger01
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1730
- Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: Spor N grundlæggende spørgsmål
De grønne filtplader bliver også stive, når / hvis der skal lægge ballast med den kendte metode ....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Re: Spor N grundlæggende spørgsmål
Tak for alle svarene.
Jeg vil helt sikker bruge trackbed når det bliver til den synlige del af banen. Til skyggebanegården lægger jeg noget kork på.
Jeg har set en masse af de videoer på youtube hvor de modificere sporskiftet men troede ikke det også var nødvendig med spor N. Peco angiver nemlig ingenting om det i deres brugsanvisning.
Hvordan gør men lige praktisk med fleksskinnen når der skal laver en radius som er asymetrisk og ikke bliver til en 12 kantede bue? Skal jeg bruge noget tracksetta til det eller har i nogen andre fif?
Jeg vil helt sikker bruge trackbed når det bliver til den synlige del af banen. Til skyggebanegården lægger jeg noget kork på.
Jeg har set en masse af de videoer på youtube hvor de modificere sporskiftet men troede ikke det også var nødvendig med spor N. Peco angiver nemlig ingenting om det i deres brugsanvisning.
Hvordan gør men lige praktisk med fleksskinnen når der skal laver en radius som er asymetrisk og ikke bliver til en 12 kantede bue? Skal jeg bruge noget tracksetta til det eller har i nogen andre fif?
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Indlæg: 522
- Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Re: Spor N grundlæggende spørgsmål
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
magnusmyggen
- Stationsforstander
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
- Digital: Ja
- Scale: N
- Skinnesystem: Peco
- Geografisk sted: Gestelev
Re: Spor N grundlæggende spørgsmål
Takker mange gange Erik.
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.