Aaah jamen togvejen behøver ikke skifte med det samme. Når du er inde på togvejen i memory kan du vælge at starte sekvensen med forsinkelse. Hvis du trykker længe med pennen på en del i sekvensen vil den åbne et vindue. Her kan du bestemme hvor lang tid der skal gå fra sekvensen er udført til næste del af sekvensen afvikles. Da jeg testede det i sin tid satte jeg 30 sekunder ind. Dvs. når toget afbryder strømmen går der 30 sekunder før sporskifterne stiller. Det vil give et kørende tog tid til at komme hen til stopstykket.talbert skrev:Hvor skal kontaktskinnerne placeres på de enkelte strækninger ? (Hvis de er i starten af strækningen, ændres den næste togvej jo med det samme)
Jeg kan simple hen ikke få min togveje (Menory på CS2) til at makke ret, men hensyn til hvordan de skal laves. (Hvordan skal sporskifterne står o.sv.)
I forbindelse med udstillingsanlægget har jeg lavet det lidt anderledes. Jeg har lavet det sådan at kontakten (S88) til togvejen sidder i stopstykket. Det betyder at et tog der ankommer i spor 1 vil ramme kontakten i stopstykket og afbryde strømmen til hele afsnittet. Det vil stoppe både almindelige tog og styrevognstog (hvor styrevognen sidder forrest). Herefter venter sekvensen ca. 10 sekunder før den overgiver kontrollen til toget i spor 2. I princippet behøver jeg ikke en ventetid med denne løsning, men jeg synes det giver et bedre flow, hvis toget lige skal vente på at der "stilles signal".
For at undgå uforudset aktivering af kontakten i stopstykket har jeg endnu en kontakt siddende i udkørslen. Jeg har så indbygget et forbehold i CS2'eren, hvor den får besked på kun at aktivere stopkontakten, så fremt der ikke befinder sig et tog i udkørslen. Det forhindrer aktivering af kontakten ved styrevognstog, hvor toget er på vej ud, og styrevognen kører henover stopstykket.
Hvis det ikke giver mening, så kan vi snakke om det når du kigger forbi os i Køge! :-) Der kan jeg også vise dig hele opsætningen. :-)