Styrring af skyggebanegård via Märklin CS2 med dette layout.
-
talbert
- Stationsforstander
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Re: Styrring af skyggebanegård via Märklin CS2 med dette lay
Hej Søren,
Håber du kan hjælpe, efter sommeren er jeg gået igang med mit modeltog igen. Jeg har ikke gjort andet en at opdaterer min CS2. Alt omkring min skyggebanegård ser nu ud til ikke at virke.
Hvad kan der være sket ?
Er der opdateret noget i CS2 softwaren, som evt. kan lave disse problemer ?
Håber du kan hjælpe, efter sommeren er jeg gået igang med mit modeltog igen. Jeg har ikke gjort andet en at opdaterer min CS2. Alt omkring min skyggebanegård ser nu ud til ikke at virke.
Hvad kan der være sket ?
Er der opdateret noget i CS2 softwaren, som evt. kan lave disse problemer ?
Med venlig hilsen
Tim
Märklin C skinner, CS3+, Tysk Epoke III
Tim
-
Søren
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Først og fremmest: Er automatik-knappen trykkket ind? Altså den lille hånd/lokomotiv ud for de memory-rækker der har med din skyggebanegård at gøre?talbert skrev:Håber du kan hjælpe, efter sommeren er jeg gået igang med mit modeltog igen. Jeg har ikke gjort andet en at opdaterer min CS2. Alt omkring min skyggebanegård ser nu ud til ikke at virke.
Hvad kan der være sket? Er der opdateret noget i CS2 softwaren, som evt. kan lave disse problemer ?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
talbert
- Stationsforstander
Ja det er den men, når jeg trykker på en af min memory knapper går den fra grøn til blå, har det nogen betydning. Der er slet ikke nogen af mine kontaktskinner som virker mere.Søren Lauritsen skrev:Først og fremmest: Er automatik-knappen trykkket ind? Altså den lille hånd/lokomotiv ud for de memory-rækker der har med din skyggebanegård at gøre?talbert skrev:Håber du kan hjælpe, efter sommeren er jeg gået igang med mit modeltog igen. Jeg har ikke gjort andet en at opdaterer min CS2. Alt omkring min skyggebanegård ser nu ud til ikke at virke.
Hvad kan der være sket? Er der opdateret noget i CS2 softwaren, som evt. kan lave disse problemer ?
Med venlig hilsen
Tim
Tim
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Den blå betyder at den holder pause eller venter på noget.talbert skrev:Ja det er den men, når jeg trykker på en af min memory knapper går den fra grøn til blå, har det nogen betydning. Der er slet ikke nogen af mine kontaktskinner som virker mere.
Men hensyn til dine kontaktspor, hvordan er de forbundet? Gennem S88 via Link S88? Hvis det er via Link S88, så kontroller under indstillinger at den stadig er sat korrekt op (altså at antal S88 moduler passer). Hvis ikke, så ret det.
Med venlig hilsen
Søren
-
talbert
- Stationsforstander
Hej Søren,Søren Lauritsen skrev:Den blå betyder at den holder pause eller venter på noget.talbert skrev:Ja det er den men, når jeg trykker på en af min memory knapper går den fra grøn til blå, har det nogen betydning. Der er slet ikke nogen af mine kontaktskinner som virker mere.
Men hensyn til dine kontaktspor, hvordan er de forbundet? Gennem S88 via Link S88? Hvis det er via Link S88, så kontroller under indstillinger at den stadig er sat korrekt op (altså at antal S88 moduler passer). Hvis ikke, så ret det.
Det står ingen ting i disse felter mere. Jeg har både Link 88 og 88 AC modul ?
Med venlig hilsen
Tim
Tim
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Det anede mig. Jeg har før oplevet at informationen er strøget med en opdatering.talbert skrev:Det står ingen ting i disse felter mere. Jeg har både Link 88 og 88 AC modul ?
I feltet for den bus (1, 2 eller 3) som dit S88 modul sidder på, skal du angive antallet af S88 moduler. Hvis du har et modul, skal du skrive 1. Når du gør det, og gemmer vil din tilbagemelding virke igen.
Med venlig hilsen
Søren
-
talbert
- Stationsforstander
Hej Søren,Søren Lauritsen skrev:Det anede mig. Jeg har før oplevet at informationen er strøget med en opdatering.talbert skrev:Det står ingen ting i disse felter mere. Jeg har både Link 88 og 88 AC modul ?
I feltet for den bus (1, 2 eller 3) som dit S88 modul sidder på, skal du angive antallet af S88 moduler. Hvis du har et modul, skal du skrive 1. Når du gør det, og gemmer vil din tilbagemelding virke igen.
Hvad skulle vi dog gøre uden dig, nu virker alt perfekt igen pyha. Tusind tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Tim
Tim
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Ingen årsag! :-)talbert skrev:nu virker alt perfekt igen pyha. Tusind tak for hjælpen.
Nu da nogle af dine hardware indstillinger er blevet nullet ved opdateringen, bør du også lige kontrollere at din strømforsyning er sat korrekt.
Du bør kontrollere at CS2'erens information om strømkilden er korrekt. Hvis du benytter #60061 (standard H0 og N) skal der stå #60061 i indstillingen. Hvis der står andet, skal du rette det. Jeg har set tidligere at det er skiftet under en opdatering.
Problemet er at din CS2 eventuelt ikke vil reagere på en kortslutning hvis den er sat til anden trafo end den du benytter. Den vælger #60101 som standard, og #60101 skal først slå fra ved 5A overbelastning. Hvis #60101 er valgt, og du bruger #60061 som trafo har vi balladen. For #60061 leverer max. 3A - og opnår dermed aldrig de 5A der skal til ved overbelastning. Av! Av! :-)
Med venlig hilsen
Søren
-
talbert
- Stationsforstander
Re: Styrring af skyggebanegård via Märklin CS2 med dette layout.
Hej Søren,
Nu hvor jeg er fået CS3 plus vil jeg høre om det er lige så nemt at lave en skyggebanegård som på CS2 uden at kopier den fra CS2. Vil helst starte helt fra start igen.
Nu hvor jeg er fået CS3 plus vil jeg høre om det er lige så nemt at lave en skyggebanegård som på CS2 uden at kopier den fra CS2. Vil helst starte helt fra start igen.
Med venlig hilsen
Tim
Tim
-
Søren
- Lokomotivfører
- Kontakt:
Re: Styrring af skyggebanegård via Märklin CS2 med dette layout.
Hejsa
Ja, umiddelbart er det lige så nemt. Humlen er sådan set, at du har din tilbagemelding på plads. Så skal du oprette hændelser, der giver dig den samme styring som du havde på CS2'eren med Memory.
Det er sådan set at oprette en hændelse pr. spor i skyggebanegården, og herefter trække de elementer ind, som skal stilles af hændelsen (sporskifter og signaler).
Selve hændelsen aktiveres så af den S88-kontakt, der repræsenterer det enkelte spor.
Ja, umiddelbart er det lige så nemt. Humlen er sådan set, at du har din tilbagemelding på plads. Så skal du oprette hændelser, der giver dig den samme styring som du havde på CS2'eren med Memory.
Det er sådan set at oprette en hændelse pr. spor i skyggebanegården, og herefter trække de elementer ind, som skal stilles af hændelsen (sporskifter og signaler).
Selve hændelsen aktiveres så af den S88-kontakt, der repræsenterer det enkelte spor.
Med venlig hilsen
Søren