S-tog 2 generation modelbyg
-
S-tog begynder
- Trafikelev
- Digital: Nej
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Tillig
S-tog 2 generation modelbyg
Hej Baneforum
jeg vil lige ligge ud med, at jeg er total nybegynder i denne her verden, men synes det ville være hyggeligt med en lille togbane,
af nostalgiske årsager valgte jeg at jeg ville have et 2 generations S-tog, jeg har købt overdelene til toget som model selvbyg (HO) og har her i sidste uge malet dem, med hjælp fra en ven der er dygtig til at male.
nu står jeg og mangler:
1. klistermærker primært cykel mærker ( så man kan se hvilke vogne man må stille sin cykel) og "destinations" mærker
2. noget jeg kan bygge undervognene af (har hørt man kan købe noget plastik der er velegnet til at skære undervognen ud i) eller et sted jeg kan købe nogle undervogne der er færdige der passer
3. evt. en god ide til hvordan man kunne lave vinduer, har tænk på at tage noget klart plastik emballage og skære nogle vinduer ud og så måske lime en sytråd malet i den rigtige farve som sprosse på vinduet eller et sted jeg kan købe nogle der passer
hvis der er nogen der kunne give mig nogle gode råd ville jeg sætte stor pris på det
Med venlig hilsen S-tog begynder
jeg vil lige ligge ud med, at jeg er total nybegynder i denne her verden, men synes det ville være hyggeligt med en lille togbane,
af nostalgiske årsager valgte jeg at jeg ville have et 2 generations S-tog, jeg har købt overdelene til toget som model selvbyg (HO) og har her i sidste uge malet dem, med hjælp fra en ven der er dygtig til at male.
nu står jeg og mangler:
1. klistermærker primært cykel mærker ( så man kan se hvilke vogne man må stille sin cykel) og "destinations" mærker
2. noget jeg kan bygge undervognene af (har hørt man kan købe noget plastik der er velegnet til at skære undervognen ud i) eller et sted jeg kan købe nogle undervogne der er færdige der passer
3. evt. en god ide til hvordan man kunne lave vinduer, har tænk på at tage noget klart plastik emballage og skære nogle vinduer ud og så måske lime en sytråd malet i den rigtige farve som sprosse på vinduet eller et sted jeg kan købe nogle der passer
hvis der er nogen der kunne give mig nogle gode råd ville jeg sætte stor pris på det
Med venlig hilsen S-tog begynder
-
gmmz
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Geografisk sted: Stilling
Re: S-tog 2 generation modelbyg
Hej S-tog
Velkommen til Baneforum
Ang skilte/ decaler til projekt, så prøv at kontakte skilteskoven.
http://www.skilteskoven.dk/
Jeg ved at Tikøb Hobby engang har fremstillet noget S-tog modeller, så om Kim i Tikøb har mere til salg ved jeg ikke..
http://www.tikobhobby.dk/
bare scoll ned i bunden, der står et telefonnr, han lukkede godt nok butikken for 5 år siden,
men han laver vist nok stadig modeller til salg
det kan også være han måske kan hjælpe dig med nogen vinduer..
Velkommen til Baneforum
Jeg ved at Tikøb Hobby engang har fremstillet noget S-tog modeller, så om Kim i Tikøb har mere til salg ved jeg ikke..
bare scoll ned i bunden, der står et telefonnr, han lukkede godt nok butikken for 5 år siden,
mvh
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
-
S-tog begynder
- Trafikelev
det vil jeg prøve tak for det hurtige svar :)gmmz skrev:Hej S-tog
Velkommen til Baneforum
-
S-tog begynder
- Trafikelev
nu har jeg kontaktet skilteskoven og fik de mærker jeg manglede :)
men Tikøb kunne desværre ikke hjælpe mig med punkt 2 og 3
så hvis der er andre med forslag vil jeg sætte stor pris på det
-
S-tog begynder
- Trafikelev
opdatering har nu fået fat i vinduer og undervogne måtte "skralde" nogle passegervogneS-tog begynder skrev:nu har jeg kontaktet skilteskoven og fik de mærker jeg manglede :)
jeg giver en lille opdatering med billede når jeg er færdig
-
Søren
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Fedest med billeder! Jeg glæder mig til at se det! :-)S-tog begynder skrev:jeg giver en lille opdatering med billede når jeg er færdig
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
S-tog begynder
- Trafikelev
Her er lidt billeder af mit tog! :) det tidligere uploadet var ikke mit, men bare for at give en ide om hvad jeg havde gang i.
undervognen mangler stadig da jeg ikke kunne bruge dem jeg fandt, men hvis der er nogle der ligger inde med nogle der kunne passe, eller kender et sted jeg kan købe dem, er jeg meget interesseret.
ps. toget er malet med airbrush og detaljerne med en god lille pensel
undervognen mangler stadig da jeg ikke kunne bruge dem jeg fandt, men hvis der er nogle der ligger inde med nogle der kunne passe, eller kender et sted jeg kan købe dem, er jeg meget interesseret.
ps. toget er malet med airbrush og detaljerne med en god lille pensel
-
Søren
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Det foreløbige resultat ser godt ud. Hvad anbefaler producenten af overdelene typisk til undervogne?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
S-tog begynder
- Trafikelev
han byggede ikke selv modellerne så han vidste det ikke, har tænkt mig at bruge et par Lima DSB MZ 1401, siden jeg ikke rigtigt kan finde andet billigt alternativ
-
Preben
- Trafikelev
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C og K
Hej
Er først lige nu tilmeldt Baneforum - derfor det sene indlæg.
Jeg har selv en hel del 2.g - skaller liggende og glæder mig til at skulle i gang med projektet.
Købte i sin tid en del brugte Märklin "Triebwagenzug" f.eks. 3076. Disse passer perfekt i bredde, længde, boggieafstand samt boggiesider, og er derfor yderst velegnede som undervogne, hvis man kører 3-skinne.
Har set at nogle har brugt Roco's undervogne/boggier fra MA'en. De har også de "rigtige" boggiesider.
Dog skal sammenkoblingsproblematikken lige løses og motorerne opdateres med 5-polet anker og dekoder.
Har selv kun et enkelt sæt undervognsdele, men regner med at bygge nogetop af Lego-klodser, gl. kondesatorer og lignende "affald". Når det hel males, kommer det sikkert til at se fint ud :) .
Held og lykke med projektet.
Hilsen Preben
Er først lige nu tilmeldt Baneforum - derfor det sene indlæg.
Jeg har selv en hel del 2.g - skaller liggende og glæder mig til at skulle i gang med projektet.
Købte i sin tid en del brugte Märklin "Triebwagenzug" f.eks. 3076. Disse passer perfekt i bredde, længde, boggieafstand samt boggiesider, og er derfor yderst velegnede som undervogne, hvis man kører 3-skinne.
Har set at nogle har brugt Roco's undervogne/boggier fra MA'en. De har også de "rigtige" boggiesider.
Dog skal sammenkoblingsproblematikken lige løses og motorerne opdateres med 5-polet anker og dekoder.
Har selv kun et enkelt sæt undervognsdele, men regner med at bygge nogetop af Lego-klodser, gl. kondesatorer og lignende "affald". Når det hel males, kommer det sikkert til at se fint ud :) .
Held og lykke med projektet.
Hilsen Preben