Peco?

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
magnusmyggen
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Re: Peco?

Indlæg af magnusmyggen »

Tak for filmen. Hvilken slags skinner bruger i, i klubben?
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Peco?

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Roco har andet end geo-line (heldigvis).
...Rocoline står altså også på listen.

For lige at korrigere: Jeg har aldrig anbefalet GeoLine, og jeg kunne aldrig finde på det. Jeg synes det er et skodspor, men det skal nævnes, så man har mulighed for at vælge. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5451
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Peco?

Indlæg af Søren »

magnusmyggen skrev:Det der også er vigtig er at jeg ønsker at gøre rigtig meget ud af det dvs at få et rigtig flot anlæg. Flot ballast, grønne områder osv. Jeg er derimod ikke så nørdet at lidt ekstra sveller per meter får mig til at krumme tæer, men den risiko er der selvfølgelig om et par år :) Jeg ved godt at jeg har flakket lidt omkring fra spor N til Märklin Ho og nu 2 skinne Ho. Spor N er ikke noget, min mavefornemmelse siger at det er for småt til mig. 2 skinnedrift giver mig de fleste ting jeg leder efter.
Det får mig nu heller ikke til at krumme tæer med amerikanerskinner. :-)

Du gør det helt rigtige ved at undersøge tingene først. Jeg kunne godt have brugt at have undersøgt lidt da jeg "genstartede" hobbyen. Jeg genstartede med Märklin, som jeg havde da jeg var lille, men fik hurtigt konverteret til 2-skinne og det har jeg aldrig fortrudt. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

magnusmyggen
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Re: Peco?

Indlæg af magnusmyggen »

Tak til jer begge for input. Jeg vil lige forhøre mig hvilken type Peco vi bruger og høre for og imod. Jeg er stadig nyt i faget og i klubben. Jeg er dog helt sikker på at det bliver 2 skinnedrift digital. Hvilken skinne producent bliver nok roco line eller peco priserne ligger meget tæt i mellem dem.

Jeg har faktisk læst flere steder at folk var glade for at skifte fra Märklin til 2 skinne, du er hellere ikke den første der har sagt det til mig. Tror du der bliver nogen problemer med layoutet nu at jeg evt vælger en anden skinne type? eller er det bare en fordel at jeg kan bruge flexskinner?
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Peco?

Indlæg af moppe »

magnusmyggen skrev:Tak for filmen. Hvilken slags skinner bruger i, i klubben?
Dem på den film, er Peco code 100. De er snart 20 år gamle.

Klaus
Besvar